Kedi Lösemi Aşısı

Hastalıkların birçoğu, insanlarda olduğu gibi hayvanlarda da ortaya çıkmaktadır. Bunların bazılarının önüne geçmek çeşitli aşı ve bakımlarla mümkün olsa da %100 önlemek her zaman mümkün olmayabiliyor. Kedilerde ortaya çıkan hastalıklardan biri de kedi virüsüdür. FeLV virüsünün kedilere geçmesiyle ortaya çıkan kedi lösemisi, bünyesi zayıf olan kedilerde ölümcül sonuçlara da sebep olabilir. Bu yüzden kedi lösemi aşısı da oldukça önem arz etmektedir.

Kedilerde lösemi, bağışıklık gücünün düşmesi gibi durumlarda ortaya çıkan hastalıklardan biridir. Özellikle kedisi olanlar veya kedi almak isteyenler kedilerde lösemiyi de merak ederler. Bu yüzden kedi lösemi aşısı da merak edilir. Kedilerin sahipleri ile mutlu ve uzun bir yaşam sürmeleri ise sahiplerinin yegâne isteklerinden biridir. Bu yüzden kedilerde lösemi ve lösemi aşısı ile ilgili birçok araştırma yaparlar.

Kedilerde Lösemi

Kedilerde yaygın olarak görülen ölüm sebeplerinde lösemi oldukça yüksek bir dilime sahiptir. Travmalar kedilerin en çok ölüm sebebiyken ikinci sırada da lösemi görülür. Lösemi tespiti yapılan kedilerin ortalama olarak %85’i hayatını kaybeder. Bu yüzden olabildiğince erken teşhisin yanında önlemler de oldukça önemlidir.

Kedilerde görülen lösemi, insanlara ya da diğer hayvanlara bulaşmaz. Kedilerde löseminin ciddi oranda azalması ise kedi lösemi aşısı ile mümkündür. Yapılan araştırmalar, kedilerde lösemi aşısının yapılmaya başlandığı son 25 yılda ciddi oranda bu hastalığın görülmesinde azalma olduğunu tespit etmiştir. Aynı zamanda tek başına yaşayan kedilerin, birden fazla kediyle yaşadığında da lösemi kapma ihtimalinin daha düşük olduğu tespit edilmiştir.

Günümüzde kedilerde lösemi aşısının gerekli olup olmadığı yönünde de birçok farklı fikir vardır. Burada önemli olan veteriner hekimlerin görüş ve önerilerine göre karar vermektir. Enfekte olan kedilerle tükürük gibi faktörlerle temas edilmesi durumunda bulaş ihtimali daha yüksektir. Bu yüzden aşıların da son derece büyük önemi vardır. En çok bağışıklık sistemi zayıf olan ve zayıf bünyeli kedilerde, lösemi büyük ölçüde ölüme sebep olur. Bu ciddi bir oranı içerdiğinden bu konuda tedbirli olmak, gerekli takip ve tahlilleri zamanında yaptırmak ve her zaman uzman bir hekim görüşüyle ilaç kullanmak önemlidir.

Kedilerde Lösemi Belirtileri

Kedi sahiplerinin en çok korktuğu konulardan biri de kedilerinin lösemiye yakalanmasıdır. Löseminin kedilerin hayatlarının sonlanmasında büyük bir orana sahip olduğunu bilen bu sevimli dostların sahipleri, kedilerde lösemi belirtileri hakkında detaylı bilgiler edinmelidir. Böylece erken fark edildiğinde başlanan tedavilerin başarıya ulaşma ihtimali de daha fazla olur. Kedilerde en yaygın görülen lösemi belirtileri şu şekildedir:

• Tüy kalitesinde düşme,
  • Solunum enfeksiyonları,
  • Kilo kaybetme,
  • Zor nefes alma,
  • Gözlerde sararma,
  • Üreme sorunları,

Eğer kedilerinizde bu belirtilerden birkaçı varsa AYKAVET Veteriner Kliniği’mize kedinizi getirebilirsiniz. Kedi lösemi aşısı yaptırmak da bu önlemleri almada daha etkili olur. Bu konulara dikkat ettiğiniz ve kedilerinizi düzenli olarak muayene ettirdiğinizde oldukça erken bu hastalığı öğrenebilirsiniz. Bu da kedilerinizin daha kolay sağlıklı yaşamlarına kavuşmanızı sağlar.

Kedi Lösemi Aşısı Fiyatı

Kedilerde löseminin görülme oranının artması, kedi sahiplerini de endişelendiren bir durumdur. Bu da kedilerde lösemi aşısı talebini arttırır. Biz de kediler için lösemi aşısının yapılmasını öneriyoruz. Bu kedilerin ciddi oranda bu hastalıktan korunmasını sağlayan önemli bir önlemdir. Lösemi aşısının fiyatları da merak edilmektedir. Ancak kedilerde lösemi aşıları için net bir ücret belirtmek zor olacaktır. Kedinin cinsi, yaşı gibi faktörlere bağlı olarak kedi lösemi aşısı fiyatları değişkenlik gösterir.

Kedi Lösemi Aşısı Fiyatı için ücretler sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Kedi Lösemi Aşısı Gerekli Mi?

Kedilerde lösemi, kediler için oldukça ciddi olan ve üzerinde ciddi şekilde durulması gereken bir sağlık sorunudur. Lösemiyi %100 önlemek mümkün değildir. Bu yüzden kedi lösemi aşısı gerekli mi diye merak edenler de oldukça fazladır. Ancak lösemi aşısı kedilerde bu hastalığın görülme ihtimalini ciddi oranda azaltır.

Kedilerde lösemi aşısı zorunlu mu merak edenler de vardır. Yasal olarak zorunlu olmasa da kedileriniz için önemlidir. Bağışıklığı düşük olan kedilerde lösemi ölüme bile sebep olabilirken, aşı ile bu durum daha aza indirilir.

Her kedi sahibinin bu konuda bilinçlenmesi ve kedilerinin lösemi aşılarını yaptırmaları oldukça iyi olacaktır. Kedilerde lösemi aşısı tehlikeli mi diye merak eden kedi sahipleri, bunun ufak yan etkileri dışında bir tehlikesinin olmadığını bilmelidir.

Kedi lösemi aşısı yapılmazsa ne olur diyecek olan kedi sahiplerine verilecek cevap ise kedilerinin lösemiye yakalanma ihtimallerinin artması olur.

Kedi Lösemi Aşısı Ne Zaman Yapılır?

Aşıların sevimli dostlarımızdaki önemi her hayvan sahibi tarafından bilinir. Bu yüzden her aşının belirli bir döneminin olduğu ve bunları zamanında yaptırmanın da önemli olduğu bilinir. Kedilerle ilgili en çok merak edilen sorulardan biri de kedi lösemi aşısı ne zaman yapılır sorusunun cevabıdır. Kedi lösemi aşısı kaç doz dendiğinde ise cevap genel olarak yılda birdir.

Kedi lösemi aşısı kaç aylıkken yapılır sorusunun cevabı olarak ilk aşı 2 ile 6 ay arasındaki dönemde yapılır. İlk lösemi aşıları oldukça önemlidir. Bu yüzden zamanını atlamamak gerekir. Bu dönemde aynı zamanda iki kere lösemi aşısı yapılır.

Kedi lösemi aşısı ne kadar korur merak edenlere verilecek cevap ise %85 oranında koruma sağladığıdır. Daha sonra her yıl bir kere tekrarlanır. Böylece her sene kedileriniz yeteri kadar korunuyor olur.

Kedi lösemi aşısı süresi için herhangi bir tarih ya da zaman yoktur. Kedileriniz ilk 2 bebeklik aşısını yaptırdıktan sonra her yıl yakın tarihlerde lösemi aşısını tekrar yaptırmak yeterli olacaktır.

Kedi Lösemi Aşısı Yan Etkileri

İnsanlarda olduğu gibi hayvanlarda da aşı ve ilaçların bazı yan etkileri olabilir. Bunlardan biri de kedi lösemi aşısı yan etkileri olarak bilinir. Kedilerde oldukça önemli bir hastalık olan lösemi, aşı yapıldığında daha çok koruma sağlar ve hastalığa yakalanma ihtimalini arttırır. Kedilerde lösemi aşısının bazı yan etkileri olur. Bunlardan bazıları ise şu şekilde sıralanabilir:

• Halsizlik,
  • Aşılı bölgede sertleşme,
  • Yorgunluk,

Kedilerde en yaygın görülen lösemi aşısı yan etkileri arasında yer alır. Kedilerde görülen lösemi hastalığına karşı ciddi ölçüde koruma sağlayan lösemi aşısı, bazı standart yan etkilere sebep olabilir. Bunlar endişe edilecek yan etkiler değildir ve birkaç gün içerisinde azalarak ortadan kaybolur. Ancak beklenmeyen bir yan etki görüldüğünde ya da bu belirtilerde artma olduğunda mutlaka uzman veteriner hekiminize kedinizi göstermeli ve konuyla ilgili uzman görüşü almalısınız.Kedi sahipleri, kedilerinin kendileriyle mutlu ve sonsuz bir hayat yaşamak isterler. Kısacık ömürlerini geçirdikleri sahiplerini mutlu etmek ve onların sıcacık kucaklarında mutlu bir zaman geçirmek kedilerin de tek istekleridir. Bu yüzden kedi sahipleri, kedilerinin gereken kontrol ve bakımlarını zamanında yaptırmalıdır. Bu anlamda önemli olanlardan biri de kedi lösemi aşısı yaptırmaktır. Siz de güvenilir ve profesyonel hekimlere kedilerinizi emanet etmek ve lösemi aşılarınızı düzenli olarak onlara yaptırmak isterseniz AYKAVET Veteriner Kliniği’mize gelerek harika ve güvenilir bir hizmet alabilirsiniz.