Kedi Aşı Takvimi

Kediler, memeliler sınıfına ait hayvanlardır ve yavrularını sütten kesilme dönemine veya kendi başlarına yemek yiyebilme yeteneğine sahip olana kadar emzirirler. Kedilerin doğum sonrası ürettikleri süt benzeri bir salgı olan kolostrum, antikorlar ve besin maddeleri dahil olmak üzere 50’den fazla farklı bileşeni içermektedir. Peki daha sonra? Daha sonra onları korumak için devreye aşılar ve kedi aşı takvimi giriyor…

Telefon: 0505 495 19 14 (Tıkla Ara)

WhatsApp Telefonu: 0505 495 19 14 (Sohbet Etmek için Tıklayın)

Yol Tarifi: Tıkla Veteriner Yol Tarifi Al

Yeni doğan her kedi yavrusu hayatta karşılaşabilecekleri hastalıklara karşı savunmasız bir şekilde doğmaktadırlar. Durumun bu şekilde olmasından dolayı çeşitli aşılar ve önlemler genel olarak bu hastalıklara karşı bağışıklık kazandırmayı hedeflemektedir. Kediler de sağlıklı bir şekilde hayatlarına devam edebilmek için bu aşılara ihtiyaç duymaktadırlar.

Hangi aşının ne sıklıkla yapılacağı ve ne zaman yapılacağını bu takvim göstermektedir. Kedi aşı takvimi, hatta bir kedi aşı karnesi olarak da düşünülebilir.

Kedilere Neden Aşı Yapılmalıdır?

Kedilere düzenli aşı yapılması ve takip edilen bir aşı takvimi ile bu sürecin yönetilmesi, kedilerin sağlığı açısından büyük önem taşımaktadır. Bunun yanı sıra kedilere yapılan aşılar, insan sağlığını da koruma amacını taşır. Özellikle kuduz gibi son derece tehlikeli hastalıkların bulaşma riskini azaltmak için kuduz aşısı yapılması zorunlu bir önlemdir. Kediler, sosyal canlılar olduklarından dolayı diğer kedilerden hastalık kapma ve bu hastalıkları başkalarına bulaştırma potansiyeli taşımaktadır. Bu durumda asla istenmeyen bir durumdur.

Günümüzde modern tıbbi yöntemleri kullanan alanında deneyimli veteriner hekimler tarafından gerçekleştirilen aşı uygulamaları sayesinde kedilerin sağlıklı bir yaşam sürdürmeleri mümkün hale gelmektedir. Belirli periyotlar halinde yapılan aşılar, hem kedilerin kendi sağlığını korumalarına yardımcı olurken hem de insanların bu hayvanlardan potansiyel hastalık risklerini azaltır. Durumun bu şekilde işlemesinden dolayı kedilerin düzenli aşı takip ve uygulamalarının yapılması, hem onların hem de toplumun genel sağlığı için hayati bir önem taşımaktadır.

Yavru Kedi Aşı Takvimi

Yavru kediler hastalıklar ile yeni yeni karşılaşmaya başladığı için yetersiz bağışıklık sistemine sahiplerdir. Kediler zaman içerisinde büyüdükçe, iyi bir şekilde beslendikçe ve yavru kedi aşı takvimi içerisinde yer alan aşıları yapıldıkça bağışıklık sistemi daha güçlü hale gelecektir. Kedilerin bağışıklık sistemi güçlenmesi ile birlikte de sağlık seviyeleri ve yaşam kaliteleri de artacaktır.

Yavru kedi aşıları programına uygun şekilde, düzenli periyotlar halinde ve yeterli dozlarda aşı yapılması gerekmektedir. Yavru kedilere uygulanacak aşılar aşağıda maddeler halinde listelenmiştir.

• 6-8 hafta arası iç ve dış parazit uygulamaları, uzman veteriner hekim tarafından uygulanacak  olan bu paraziter uygulamaların her ay düzenli olarak yapılması gerekir.
  • 8-10 hafta arası kedi karma aşının ilk dozu yapılması gerekir.
  • 10-12 hafta arası lösemi aşısının ilk dozu yapılması gerekir.
  • 11-13 hafta arası karma aşının yapılması gereken ikinci dozu yapılmalıdır..
  • 16-18 hafta arası kuduz aşısı yapılması gerekir.
  • 13-15 hafta arası lösemi aşısının yapılması gereken ikinci dozu yapılmalıdır.

Yetişkin Kedi Aşı Takvimi

Yavru kedilere uygulanan aşıların yanı sıra yetişkin kediler için de uygulanması gereken yetişkin kedi aşı takvimi bulunmaktadır. Yetişkin kediler için uygulanan bu aşılar, kedilerin çok daha sağlıklı ve huzurlu bir yaşam sürmesine yardımcı olmaktadır. 12-18 ay arası bir yaşam serüvenine sahip olan kediler genel olarak yetişkin kedi olarak kabul edilmektedir. Yetişkin kedi aşı takvimi, yavru kedilere uygulanan aşı takviminden biraz farklıdır. Aşağıda yetişkin olan kedilere uygulanacak aşı takvimi maddeler halinde listelenmiştir.

• 2 ayda bir kere iç parazit aşıları, bu parazit uygulamalarının her ay uzman veteriner hekim tarafından yapılması gerekmektedir.
  • Ayda 1 kere, dış parazit uygulamaları yapılması gerekmektedir. Mevcut olan aşının her ay yapılması gerekmektedir.
  • Yılda 1 kez, karma aşı yapılması gerekmektedir.
  • Yılda 1 kez, kuduz aşısı yapılması gerekmektedir.
  • Yılda 1 kez, lösemi aşısı yapılması gerekmektedir.

Kedi karma aşı, kedilerin sağlığı için büyük önem taşıyan zorunlu aşı takviminde bulunan bir aşı türüdür. Kediler için uygulanan bu aşı, herpes, calicivirüs ve parvovirüs gibi enfeksiyonlara karşı koruma sağlar. Bu zararlı virüsler kedilerin sağlığını olumsuz etkileyebilir.

Kediler için sağlık açısından ciddi tehlike oluşturan iç ve dış parazitler de vardır. İç parazitler arasında yassı kurt, kancalı kurt ve kıl kurt gibi organizmalar bulunmaktadır. Parazitler kedilerin iç organlarına ve sistemlerine zarar verebilir. Kedilerin özellikle sindirim sistemi ve bağırsaklar bu parazitlerin en çok etkilediği bölgelerdir. Bunun yanı sıra insanlar için de sorun olabilen keneler, akarlar, bitler ve pireler gibi dış parazitler de kediler için büyük bir tehlike oluşturur. Zararlı olan bu parazitler kan emebilir, kaşıntı ve cilt tahrişine neden olabilir ve enfeksiyonlara yol açabilirler. Durumun bu şekilde önemli olmasından dolayı iç ve dış parazit kontrolü son derece önemlidir.

Kedilerde lösemi, FeLV adı verilen bir virüsün neden olduğu bir hastalıktır. Kedilerde meydana gelebilen bu hastalık bağışıklık sistemini zayıflatabilir ve hatta kansere yol açabilir. Durumun bu şekilde olmasından dolayı kedilerin erken yaşta aşılanması büyük önem taşır.

Kuduz hastalığı da oldukça tehlikeli ve bulaşıcı bir hastalıktır. Kedilerde oluşabilen hastalık sinir sistemini etkiler ve kedilerde saldırganlık, felç, aşırı uyarılma ve anormal davranışlar gibi belirtilere yol açabilir.

Kedi Aşılarında Dikkat Edilmesi Gereken Püf Noktalar Nedir?

Kedi aşılarında dikkat edilmesi gereken bazı püf noktalar bulunmaktadır. Bu püf noktalara dikkat ederek kedi aşıları hakkında çok daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

• Hangi aşının ne için yapıldığı konusunda bilgi sahibi olmak çok önemlidir.  Bu konuda bilgi sahibi olarak yapılan aşının kedinize ne etki edeceği konusunda bilgi edinebilirsiniz.
  • Güvenilir bir veteriner kliniğinin deneyimli veteriner hekimlerine kedileriniz için aşı takviminde bulunan aşıları yaptırmanız oldukça önemlidir.
  • Aşı sonrasında veteriner hekimden bilgi almanız gerekmektedir. Böylece herhangi bir kontrol durumu veya yan etki durumunda ne yapmanız gerektiği konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.

Kedi Aşı Fiyatları

Kedi aşı fiyatları, birçok farklı faktöre bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Durumun bu şekilde olmasından dolayı kedi aşı fiyatları hakkında net bir bilgi vermek pek mümkün değildir. Kedinizin yaşı, sağlık durumu, kedinizin cinsi, uygulanacak olan aşıların türü ve miktarı sonucu etkilemektedir.

İstanbul Veteriner Hekimler Odası tarafından belirlenen bir ücret tablosu vardır, bu tablo başlangıç fiyatlarını temsil etmektedir ve yukarıdaki etkenlere göre değişiklik göstermesi normaldir.

Kedilerin sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürdürebilmeleri için kritik bir koruyucu sağlık önlemi olan kedi aşıları, onları çeşitli bulaşıcı hastalıklardan korumanın yanı sıra bağışıklık sistemlerini güçlendirmektedir. Kedi aşılarına olan ihtiyaç nedeniyle Aykavet Veteriner Kliniği en ideal adres olarak öne çıkmaktadır.Aykavet Veteriner Kliniği kurulduğu günden itibaren deneyimli veteriner hekimleri, modern tıbbi ekipmanları ve hijyenik bir çevresi ile kedinin aşıları uygulamalarını güvenle gerçekleştirebileceğiniz bir sağlık merkezidir. Kedilerinizi en iyi şekilde korumak için burası en uygun yerdir.