Kedi Kuduz Aşısı

Kedi kuduz aşısı, tüylü dostlarımız için yapılması gereken zorunlu aşı türlerinden birisidir. Ölümcül olması nedeni ile son derece önemlidir. Rabies ya da Lyssa isimleri ile bilinmekte olan kuduz, hayvanlardan insanlara da geçebilen bir virüs hastalığıdır. İlk olarak merkezi sinir sistemine saldıran bu virüsler beyne kadar ulaşabilirler. Beyne ulaşan virüs burada iltihaplara neden olarak ölüme kadar götürebilir.

Yayılma hızı oldukça hızlı olan bu virüsü engellemek kedi kuduz aşısı ile mümkündür. İnsanlar da olmak üzere memeli hayvanların da bir çoğunda etkili olan bu virüs genelde hayvanların ısırıkları ile bulaşmaktadır. Dünya tarihinde bu sebeplerden oluşmuş birçok kuduz ölüm vakası yer almaktadır.

Kedi Kuduz Aşısı Fiyatı

Kedi kuduz aşısı fiyatını öğrenmek için ücretler sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Kedi kuduz aşısı ne kadar sorunuz için de ücretler sayfamızı ziyaret ediniz. Bu tutarlar, İstanbul Veteriner Hekimler Odası tarafından ortalama ve başlangıç fiyatı olarak belirlenmektedir. Belirlenen bu fiyatlar minimum düzeyde olup kedinin cinsi, ırkı, kilosu gibi etkenler tarafından değişiklik gösterebilir.

Kedi kuduz aşısı fiyatı 2022 yılında da aynı şekilde belirlenmiş olup aynı düzeyde değişiklik göstermiştir. Yapılacak olan aşının markası, dozajı veteriner hekim tarafından yapılacak olan muayene sonrasında belirlenmektedir. Kedi kuduz aşısı fiyatı 2023 yılında da belirlenen fiyatlar üzerinden değişiklikler göstermektedir.

Kedi kuduz aşısı ücretsiz olarak sadece barınakta yaşayan sahipsiz kedilere yapılabilmektedir. Ücretsiz olarak sahipli dostlarımıza bu uygulama yapılmamaktadır.

Kedi kuduz aşısı markaları içerdiği bileşenlerin yoğunluğu ile farklılık gösterebilir. Bu da aşı işleminin uygulanacağı canlının cinsi, yaşı, yaşadığı ortama göre değişiklik gösterebilir. Kuduz aşısının içerisinde gücü azaltılmış ya da ölü virüsler bulundurur. Kediler bu virüslerle karşılaştığında bağışıklık sistemini uyarır. Bağışıklık sistemi virüsle savaşarak antikor üretmeye başlarlar. Bunun akabinde kuduz virüsüne karşı kendisini korumuş olur.

Kedi kuduz aşısı ücretine bakılmaksızın yapılması önemli bir zorunlu aşı türüdür. Hayvanın sağlığı açısından önemli olan bu uygulama onun daha huzurlu bir yaşam sürmesine yarayacağını unutmamak gerekir. Belirli periyotlarda bu uygulamanın yapılması kediniz adına çok önemlidir. Sürekli seyahat etmek durumda olan, sokakta, bahçede çokça zaman geçiren kedilerin kuduza yakalanma riski diğer kedilere göre daha fazladır. Bunun takibini yapmak ve kuduz virüsüne karşı önlem almak için veteriner hekime danışılması gerekir.

Yavru kedi kuduz aşısı fiyatını belirleyen unsurlar olabilmektedir. Yaşadığı ortam, cinsi ve ırkı gibi nedenler bu fiyatı belirleyebilir. Kedi kuduz aşısı kaç TL gibi sorularınızın cevabını belirleyen durumlar, ön muayene ile veteriner kontrolünde belirlenebilir. Kedinizin ilk 3 aylık yaşamı sonrasında yılda 1 doz şekilde yaptırmak onu bu virüse karşı korumanın ilk adımı olacaktır.

Kedi kuduz aşısı adı olan Biocan R, içerdiği bileşenler ve zayıflatılmış virüs sayesinde kedi vücudunda barınan kuduz virüsüne karşı antikor üretmek için kullanılmaktadır. En erken kullanım süresi 12 hafta ve sonrası olan bu aşının içeriğinde İnaktif kuduz virüsü, alüminyum hidroksit jel, sodyum merthiolate, kültür vasatı bulunmaktadır.

Kedi Kuduz Aşısı Ne Zaman Yapılır

Kedi kuduz aşısı kaç aylıkken yapılır sorusuna verilebilecek en iyi cevap 3 ay ve sonrasındadır. 3 aylık yaşamlarını doldurduktan sonra belirli periyotlarla yapılmaya başlanmalıdır. Özel durumlarda daha küçük yaşta yapılması zorunlu olduğu durumlarda 3 aylık süreci doldurduğunda bu aşının yenilenmesi gerekir. Önerilen ve hayvanın sağlığı açısından olması gereken ilk dozaj uygulaması 12 haftalıkken olacaktır.

Kedi kuduz aşısı kaç yılda bir yapılır sorunun cevabı ise yukarıda bilginin akabinde yılda 1 kez 1 doz şeklinde veteriner hekimin kontrolünde ve vereceği dozaj bilgisinde yapılmalıdır. Bu neden ile kedi kuduz aşısı kaç doz uygulanacağına veteriner hekim karar vermelidir. Virüsün etkisi, hayvanın cinsi ya da ırkı değişkenlik gösterebilir.

Kedi kuduz aşısı kaç yıl korur sorusu hayvan sahipleri tarafından sıkça sorular sorulardan birisidir. Kedi kuduz aşı süresi minimum 1, maksimum 3 yıl olmak üzere olarak belirtilebilir. Minimum 1 yıl olan bu hastalığın kontrolü ve aşılama için yılda 1 kere uygulanması veteriner hekimler tarafından ön görülür. Kedi kuduz aşısı nasıl yapılır tarzı sorunun cevabı ise; enjeksiyon yöntemi ile sağ arka bacaktan deri altına gönderilmesi ile uygulanır. Yapılan bacağın bilgi olarak not edilmesi, aşı tekrarında aynı yerden yapılmamasını sağlayacaktır. Aşılar vücudun neresinde yapılırsa yapılsın deri altına yapılması gerekmektedir.

Kedi Kuduz Aşısı Gerekli Mi?

Kuduz virüsü oldukça ölümcül bir virüs türüdür. Hayvanlardan insanlara da geçebilen bu virüsü önlemek sadece aşılama yöntemi ile mümkündür. Kedi kuduz aşısı nerede yapılır sorunun tek bir cevabı veteriner kliniğidir. Kliniğimizde kedinizin muayenesi, yapılacak olan aşının içeriği ve genel bilgilendirmeler hekimlerimiz tarafından verilmektedir. Kedi kuduz aşısı yapılmazsa ne olur gibi soruların cevaplarını vermeden önce bu aşının öneminin bilincinde olmak son derece önemlidir. Tüylü dostlarımıza bulaşabilen bu virüsün inkübasyon dönemleri vardır. Bu dönem genelde 1-3 ay arasındadır. Hasta kedilerin belirtileri 10-20 gün içinde başlayabilir. Önlem önceden alınmaz ise beyin iltihabına neden olarak canlının yaşamını yitirmesine neden olabilir. Bu sebep ile aşının yapılması son derece gereklidir.

Bir başka sıkça sorulan soru ise kedi kuduz aşısı neye yarar sorusudur. Sıkça karşılaşılan bu sorunun cevabını şu şekilde özetleyebiliriz; kuduz aşısı kedilerin bağışıklık sisteminde antikorlar üreterek virüsler ile savaşmaya yarar. İçeriğinde bulunan kuduz virüsü, kedi vücuduna enjekte edilerek antikor üretmeye başlarlar. Bu işlemin öngörerek önceden yapılması kuduz virüsü bulaşma riskini 0’a kadar indirmektedir.

Kedi kuduz aşısı nedir sorunun genel olarak tanımları ve içerikleri yukarı anlatıldığı şekilde özetlenebilir. Canlının sağlıklı yaşamı ve uzun ömrü için son derece önemlidir.

Kedi Kuduz Aşısı Yan Etkileri

Kedi kuduz aşısı sonrasında olabilecek yan etkilerinin başında halsizlik ve uykulu bir hal almaları olabilir. Her aşıda olduğu gibi her kedinin alerjik reaksiyonları olabilir. Kuduz aşısında da aynı şekilde semptomlar gözlemlenebilir. Bunlardan bazıları yüksek ateş, titreme gibi durumlardır.

Aşı sonrasında kedinin 24 saat gözlemlemek, oluşabilecek herhangi bir olumsuz durumda önceden müdahale için çok önemlidir. Hatta aşı sonrasında klinikte 1 saat kadar gözetim altında kalması kedinizin sağlığı açısından önemlidir. Ateş görülmesi yüksek olan bu aşıda ona en büyük ilaç dinlenmesi olacaktır. Ateş geçen süre dahilinde azalmaz ise veteriner hekime danışılmalıdır. Yapılan aşı içerdiği bileşenler nedeni ile bu tarz tepkiler gösterse bile bu sürenin 24 saati aşmaması gerekir. Kedinizin aşıdan kaynaklı ya da farklı bir durumdan ötürü farklı bir sorunu olmuş olabilir.
Yavru kedi kuduz aşısı yan etkilerini de aynı şekilde belirtilebilir. Fakat bilmekte fayda olacaktır ki yavru kedilerin bağışıklık sistemleri yetişkin kedilere göre daha düşüktür. Vücutlarının verdiği tepkiler bir yetişkin kediye göre daha farklı olabilir. Gözetim sürenizi yavru kediler üzerinde daha uzun tutarak olabilecek olumsuzlukları önceden tespit edebilirsiniz.