Kedi Karma Aşı

Evlerde en çok tercih edilen evcil hayvanlardan biri de kedilerdir. Yumuşacık tüyleri, birbirinden farklı renkleri ve güzel gözleri ile sahiplerinin ayrılmaz bir parçası olan kedilerin, insan ömrüne göre oldukça kısa olan hayatlarında sağlıklı ve sevgi dolu yaşaması ise en büyük isteklerdendir. Kediler, bu sevgi dolu yaşamı sıcacık evlerinde bulabilir. Ancak sağlık açısından hangi hastalığı kapacakları ya da neyle karşılaşacakları ne yazık ki önceden bilinmez. Bu yüzden kedilerin aşılarının yapılması, onların sağlıkları açısından oldukça önemlidir. Kedi karma aşı da zorunlu olarak kedilere yapılması gereken önemli aşılar arasında yer alır.

Kedi karma aşı yapılması zorunlu olan aşılardandır. Kedilerin sağlıklı yaşamlarında oldukça öneme sahip olan karma aşılar için kliniğimizle iletişime geçerek gereken bilgilendirmeyi alabilirsiniz. Zamanında ve aksatılmadan yapılan karma aşılar sayesinde kediler daha sağlıklı ve daha korunaklı olarak yaşamlarına devam edebilir. Bu sayede diğer hayvanlardan ya da çeşitli alanlardan gelen tehlikeli virüs ve bakterilerden korunma ihtimalleri artar.

Kedi Karma Aşı Nedir?

Henüz yeni kedi sahibi olanlar ya da yeni kedi almak isteyenler kedi karma aşı nedir merak ederler. Aşılar, hayvanların vücudunda hangi hastalık için uygulandıysa o hastalığa karşı bağışıklık oluşturmasını ve vücudun bu hastalığa yakalandığında kendini koruyabilmesini sağladığı için önemlidir. Kedi karma aşı da 3 temel viral hastalık için kedilerde koruma sağlar:

• FVR: üst solunum yolu hastalığı olarak ortaya çıkan bu hastalık, diğer kedilere de bulaşabilen bir hastalıktır. Kedi herpesvirüsü olarak da bilinen bu hastalık, burunda akıntı, tıkanıklık ve hapşırma gibi belirtiler gösterir. Zamanla kedilerin bağışıklık sistemlerinin zayıflaması ile daha rahatsız edici bir düzeye gelir ve zayıflamalarına da sebep olur.
  • FPV: gençlik hastalığı adıyla bilinen bu hastalık, hem bulaşıcıdır hem de ölümle sonuçlanabilir. Özellikle yavru kedilerde bu aşı yapılmadığında kısa sürede ölümle sonuçlanır. İshal, kusma, iştah kaybı, enerji düşmesi gibi belirtiler gösterir ve giderek ağırlaşır. Özellikle yavru kedilerde gençlik hastalığı sebebiyle ölüm oldukça yaygındır.
  • FVC: gribe benzer belirtiler gösteren bu hastalık, diğer organları da etkiler. Bu hastalık sonucunda ciddi enfeksiyonlar ve çoklu organ yetmezliği gibi hastalıklar ortaya çıkabilir. Bu da zamanla işlevini yerine getiremeyen organlara ve beraberinde başka büyük hastalıklara sebep olabilir.

Kedi karma aşı ile bu 3 önemli hastalıktan kedileri korumak ve sağlıklı yaşama ihtimallerini arttırmak mümkün olur. Kedi karma aşısı içeriği ise feline parvo, feline herpesvirus ile felin calicivirus etkenlerini içeren bir karışımdan oluşur. Karma aşının zorunlu olması ve sahipsiz hayvanlara belediye ve barınaklar tarafından ücretsiz olarak yapılması kedi karma aşısı ne işe yarar sorusuna cevap arayanları arttırmıştır. Kedi karma aşı sayesinde kedileri bu 3 viral enfeksiyona karşı bağışıklık kazanır ve vücutları bu hastalığı kapsa bile daha hafif semptomlarla ve daha kısa sürede atlatması sağlanır.

Kedi Karma Aşı Yan Etkileri

Kedi sahipleri kedi karma aşı yaptırmadan önce birçok konuda endişe duyarlar. Bunlardan biri de kedi karma aşı yan etkileri hakkında merak ettikleridir. Aşılar temel olarak o hastalıkla ilgili bağışıklık kazanmak ve direnci arttırmak için yapılan bir uygulamadır. Dolayısıyla canlılarda çeşitli yan etkilere sebep olabilir. Kedi karma aşısı yan etkileri arasında en sık görülenler:

• Topallama,
  • Uyuşuk ve enerjisiz bir ruh hali,
  • Kurdeşen,
  • Aşı yapılan bölgede şişme ya da kızarma,

Kedi karma aşı yaptıranlarda görülme ihtimali yüksek olan belirtilerdendir. Her ilaç ve aşıda olduğu gibi bunlarda da zamanla etkiler ortadan kalkar. Ortalama 24 saat içerisinde yan etkilerde ciddi bir azalma olmalıdır. Eğer bu belirtiler gün geçtikçe azalmadığı gibi artmaya da devam ederse AYKAVET Veteriner Kliniğimizi arayabilir ya da kedilerinizi getirebilirsiniz. Bu durumda kedilerinizin farklı bir şeye alerjisi olabilir ya da çeşitli başka hastalıkları olabilir.

Kedi Karma Aşı Ne Zaman Yapılır?

Karma aşı, kedilere yapılması zorunlu olan aşılardan biridir. Karma aşı sayesinde kediler birçok hastalıktan korunur. Ancak zorunlu olan kedi karma aşı doğru zamanda ve aksatmadan yapılmalıdır. Yanlış dönemlerde ya da doğru olmayan aralıklarla yapılan aşılar fayda etmeyeceği gibi başka yan etkilere de sebep olabilir.

Kedi karma aşı ne zaman yapılır sorusunun cevabı bu yüzden kedi sahipleri tarafından doğru olarak bilinmelidir. Kedi karma aşı ilk olarak 8 – 10 haftalıkken uygulanır. Ardından 10 – 12 haftalık olduğunda yeniden uygulanır. Düzenli olarak kedi karma aşı kaç doz merak edenler ise bebeklik döneminde yaptırdıktan sonra 1 yaşını geçtiklerinde yılda bir kere yaptırmaları yeterli olur. Kedi karma aşının etkisi ne kadar sürer diye endişelenen kedi sahipleri ise rahat olabilirler. Ortalama 24 saat içerisinde etkileri sona erer.

Kedi Karma Aşısı Gecikirse Ne Olur?

Kedilerin sağlıklı olabilmeleri ve hastalıklardan korunabilmeleri için aşıları zamanında yaptırılmalıdır. Kedi karma aşısı gecikirse ne olur diye merak eden oldukça fazla kedi sahibi vardır. Aşıların gecikmesi ya da unutulması kedilerin bu 3 temel virüse yakalanma ihtimalini arttırır. Bu da vücudun gereken bağışıklığı kazanamamasına sebep olur.

Kedi karma aşısı olmazsa ne olur sorusunun cevabı ise daha serttir. Özellikle bebeklik dönemlerinde bu aşıların unutulması bilhassa gençlik hastalığı sebebiyle ölümlere neden olabilir. Kedi karma aşılar kedileri birçok hastalıktan ve ağır sonuçlarından koruduğu için bu aşılar olunmazsa sağlıksız bir hayat ve erken ölüm söz konusu olabilir. Kedisi olan bazı hayvan severler ise kedilerde karma aşı zorunlu mu merak eder.

Kedilerin karma aşı yaptırması zorunludur. Eğer kedilerin sahibi yoksa ve sokakta yaşıyorsa belediyeler ücretsiz olarak kedilere bu aşıların yapılmasını sağlar. Aksi takdirde bulaşıcı olan bu hastalıkları bulaştırarak yaymaları ve ölümlere sebep olmaları olasıdır. Karma aşı takibi için bir takvim oluşturabilir ya da kedilerinizin aşı kartlarına not ederek takip edebilirsiniz.  Bu sayede gecikme ve unutma olmadan düzenli şekilde aşılarını yaptırmış olursunuz.

Kedi Karma Aşı Fiyat

Hayvan severler, sevimli dostları ile güzel ve uzun bir ömür geçirmek için kedi karma aşı yaptırmak ister. Ancak kedi karma aşı fiyat açısından da merak edilir. Özellikle birden fazla kedisi olanlar bu konuda endişelidir. Ancak belirlenen alt limitler gereğince genelde kedi karma aşı fiyatları uygundur. Bebeklik dönemi geçtikten sonra da yılda yalnızca bir kere yapılan bu aşılar, son derece koruyucu olduğu için hiçbir sebepten dolayı ihmal edilmemelidir.

Sevimli dostlarınızla uzun ve sağlıklı bir yaşam geçirmek istiyorsanız her şeyden önce onların sağlıklarına dikkat etmeniz gerekir. Hem psikolojik hem de fiziksel açıdan sağlıkları son derece önemlidir. Dolayısıyla özellikle dışarıdan kapabilecekleri birçok hastalık ve temkinsiz davranmaları durumunda başka hayvanlardan bulaşabilen birçok hastalık olduğu için kedilerin aşılarına gereken önem verilmelidir. Siz de kedilerinizin karma aşılarını yaptırmak, düzenli bilgi almak ve istediğiniz her an güvenilir bilgiye ve desteğe ulaşmak için AYKAVET Veteriner Kliniği’mize gelebilir, iletişim numaralarımızdan da bizlere ulaşabilirsiniz.