Köpek Mantar Aşısı

Sadık dostlarımız olan köpekler, tıpkı insanlar gibi bazı hastalıklar kapabilir. Bunların bir kısmı ölümcül boyutlarda olmasa da yaşam kalitelerini bozabilecek düzeyde olabilirken, bir kısmı da ciddi boyutlarda tehlikelere yol açarak ölümcül sonuçların ortaya çıkmasına sebep olabilir. Bu hastalıklardan biri de mantar hastalığıdır. Özellikle evcil hayvanlarda yaygın görülen enfeksiyonların başında gelen mantar enfeksiyonu, köpek mantar aşısı ile kısmen de olsa koruma sağlanabilir.

Bakterilerden sonra en yaygın görülen enfeksiyon türü olan mantarlar, zamanla ciddi sağlık sorunlarının oluşmasına sebep olabilir. Diğer evcil hayvanlardan kapabildikleri gibi çevreden de bulaşabilen mantar enfeksiyonları, bazen köpeğin kendi vücudunun da sebep olmasıyla ortaya çıkabilir. Köpek mantar aşısı da diğer birçok hastalık ve enfeksiyonlarda olduğu gibi koruma sağlayan aşılardan biridir. Zorunlu aşılardan olmayan köpeklerde mantar aşısı köpek sahiplerinin isteklerine göre yaptırılabilir.

Evcil hayvanlarının neredeyse hepsi, bir şekilde mantar kapma ihtimaline sahiptir. Mantar kapma olasılığı olan ya da kaptığı düşünülen sevimli köpeklerinizi kendiniz farklı yöntemlerle tedavi etmeye çalışmak yerine kliniğimize getirerek doğru teşhisin konmasını sağlamanızı tavsiye ederiz. Mantar enfeksiyonları farklı türlerde ortaya çıkabilir. Bu yüzden doğru teşhis ve doğru tedavi yönteminin uygulanması tavsiye edilir. Köpekler için mantar aşısı ile mantarın oluşma ihtimali en aza düşürülür.

Köpek mantar aşısı ilk kez yapıldığında iki doz halinde ve en az 3 aylık olan köpeklere yapılır. Bu iki doz arasında ise ortalama 3 hafta gibi bir zaman olmalıdır. Eğer mevcut bir mantar enfeksiyonu var ve tedavi amaçlı yapılıyorsa 3 kere uygulanmalıdır. Daha sonraki dönemlerde yılda bir kere uygulanması yeterli olacaktır.

Köpek mantar aşısı uygulaması da son derece basittir ve oldukça kısa sürer. Genelde kalça ya da bacaklardaki kas içlerine yapılan aşı, köpeklerinizde ciddi bir ağrı ve acı çekmeye sebebiyet vermez. Aşının bir doz daha yapılması, seneye de devam edilmesi ve artık yaptırmaya gerek olmaması gibi konuların veteriner hekimlerimizin uzman görüşleri doğrultusunda sizlere iletilir. Tavsiye ettiğimiz ve genelde uyguladığımız yöntem ise köpeklerinizin mantara karşı bağışıklık kazandığından emin olana kadar her sene uygulamanın devam etmesi yönündedir.

Köpek mantar aşısı köpeklerde görülebilecek birçok aşı için koruma ve yüksek bağışıklık sağlar. Penicillum, alternaria, mucor gibi türler başta olmak üzere tüm mantar virüslerine karşı koruma sağlamaktadır. Mantar, köpeğinizin vücuduna girdiğinde ortalama olarak 48 saat içerisinde kıl köklerine yerleşir. Devamında ise onlarla birlikte çoğalmaya başlar. Ancak bu sırada bir ödem de meydana getirmeye başlar. O bölge daire şekline gelmeye başlar ve yayılarak ilerlemeye devam eder. Bazı türleri zaman zaman insanlara da bulaşabilen mantarların sebebi ise her zaman başkasından bulaş değildir. Köpeğinizin maruz kaldığı stres, değişen yaşam koşulları hatta günlerce yalnız kalma gibi durumlar onları psikolojik olarak da etkilediği için vücutlarının bu şekilde tepki vermesine sebep olabilir.

Köpeklerde Mantar Aşısı Yan Etkileri

Köpeklerde mantar görülme olasılığı bakteri ve diğer viral hastalıklar kadar sık olmasa da görülebilmektedir. Zorunlu aşılar arasında olmayan köpek mantar aşısı yine de tercihe bağlı olarak yaptırılabilir. Her aşıda olduğu gibi köpeklerde mantar aşısı yan etkileri de vardır. Ancak bunlar belirli bir sürenin sonunda ortadan kaybolan ve giderek hafifleyen belirtilerdir. Köpek mantar aşısı bazı yan etkileri şu şekildedir:

• Alerjik reaksiyonlar ortaya çıkabilir
  • İştah kaybı
  • Tüylerinde dökülmeler
  • Keyifsizlik
  • Özellikle aşı olan bölgede şişlik, kızarma ve kaşıntı

Aşı sonrası da kliniğimize gelerek kontrollerinizi yaptırmalı ve köpek sağlık ürünlerinden tavsiyelerimiz doğrultusunda kullanmalısınız. Bu sayede ciddi sorunlar ve yan etkiler ortaya çıkmaz köpeğiniz de kısa sürede normal yaşamına dönebilir. Köpeklerde mantar tespit edildikten sonra aşı tedavileri ya da diğer enfeksiyon giderici tedaviler uygulanmaya başlar. Burada işi uzman ve tecrübeli veteriner hekimlerimize bırakmanız hem sizin için hem de köpeğiniz için daha faydalı olacaktır. Köpeklerde mantarın teşhisinde ise en garanti yol mantar izolasyonu ve deri biyopsisidir. Bunun dışında wood lambası ile de hızlı bir şekilde teşhis sağlanabilir.

Bazı köpek sahipleri, sırf yan etkileri köpekleri rahatsız ettiği için aşıları yaptırmamayı tercih ederler. Ancak bu ileride kaptıkları hastalıklar ve bunların ilerlemesiyle ortaya çıkan enfeksiyonlar açısından oldukça riskli bir durumdur. Zorunlu aşıların yaptırılması kesinlikle gerekliyken, köpek mantar aşısı gibi isteğe bağlı aşıların köpeğinizin yaşam koşullarına göre yaptırılması gerekir. Köpeğinize yapılması tavsiye edilen aşılar ve daha fazlası için ise mutlaka kliniğimize gelerek gereken bilgileri almalısınız.

Köpeklerde Mantar Aşısı Fiyatı

Köpekler için zorunlu olmayan aşı fiyatları yine de merak edilir. Köpeklerde mantar aşısı fiyatı İstanbul Veteriner Hekimler odası tarafından belirlenen tutara göre 800 TL olarak belirlenmiştir. Ancak bu net fiyat değildir. Çünkü köpeklerinize uygulanan diğer bakım ve muayene gibi uygulamalar da eklendiğinde net fiyat belli olacaktır.

Köpek mantar aşısı gibi standart olan ve özel uygulama kapsamına girmeyen aşılar için veteriner hekimler odası nihai bir fiyat belirler. Dolayısıyla fiyatlar bunun üzerinden belirlenir.

Köpek mantar aşısı uygulaması son derece basit ve kolaydır. Sonrasında köpeğinizde bir takım yan etkiler ortaya çıksa bile bunlar normaldir. Köpek mantar aşısı fiyatı ve daha fazlasını öğrenmek için kliniğimize iletişim numaralarından ulaşarak bilgi alabilirsiniz.

Köpeklerde Mantar Aşısı Gerekli Mi?

Sevimli dostlarımız için olmaları gereken birçok aşı vardır. Bunların bazıları köpekler için zorunludur. Çünkü bu aşılar olunmadığı takdirde köpeklerde sonu ölümle biten ciddi hastalıklar ortaya çıkabilir. Ancak aynı şekilde ciddi sorunlara ve ölüme yol açmasa da sevimli sadık dostlarımızın yaşam kalitesini bozan bazı hastalık ve enfeksiyonlardan korunmak amacıyla tercihe bağlı olarak yapılan aşılar da vardır. Köpek mantar aşısı da isteğe bağlı olarak yaptırılan aşılardan biridir.

Köpeği olan birçok kişinin merak ettiği sorulardan biri de köpeklerde mantar aşısı gerekli mi sorusunun cevabıdır. Köpek mantar aşısı köpeklerde rastlanan mantar enfeksiyonlarının görülme olasılığını azaltan ve onları özellikle microsporum canis olmak üzere çeşitli mantar türlerine karşı koruyan aşılardır. Önlemek ya da yakalandığında daha düşük şiddette geçirmesini sağlamak amacıyla tercih edilir. Zorunlu olmayan köpek mantar aşısı köpeğinizin yaşam şartları ve alışkanlıklarına göre yaptırılabilir.

Köpek mantar aşısı özellikle diğer köpeklerle fazla haşır neşir olan ve dışarı hayatı fazla olan köpeklere klinik olarak tavsiye ettiğimiz aşılardan biridir. Bunun dışında köpeğinizde mantar görülme olasılığı varsa ya da daha önceden mantar kaptıysa köpek mantar aşısı yaptırarak önlem almanızda fayda olacaktır.

En sadık dostunuz köpeğinizi sevdiğiniz için onun mantarla olan mücadelesinde sıkıntı ve stres yaşamasını istemezsini. Bu sebeple köpek mantar aşısı başta olmak üzere köpek aşı takvimi içerisinde yer alan tüm aşıları yaptırmanızı öneriyoruz.

Sormak istediğiniz her türlü soru ve destek için iletişim numaralarımızdan da ulaşabileceğiniz kliniğimiz, sizlere ve değerli dostlarınıza en kaliteli ve güvenilir hizmeti sunmayı amaçlamaktadır.

Köpek Aşı Fiyatları sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Köpek Aşı Takvimi sayfamızı inceleyebilirsiniz.