Köpek Karma Aşı

Sevimli ve sadık dostlarımız için önemli olan birçok konu vardır. Onlarla mutlu ve sağlıklı bir hayat sürmek ve onların insan ömrüne göre kısacık olan ömürlerinde mutlu ve sevgi dolu hissetmelerini sağlamak, sahipleri için oldukça önemlidir. Köpeklerin aynı zamanda da sağlıklı bir yaşam sürebilmeleri gerekir. Bunun için de özellikle bazı aşılarının eksiksiz ve tam olarak aksatılmadan yapılması gerekir. Köpek dostlarımız için önemli olan aşılardan biri de köpek karma aşı olmaktadır.

Köpek karma aşı köpeklere uygulanan ve yapılmadığı takdirde ölümcül sonuçlara sebep olabilen aşılardan biridir. Karma aşısı köpekler için son derece önemli olan 5 hastalığın ortaya çıkmasını önler ya da daha hafif şekilde atlatılmasını sağlar. Bu yüzden köpeklerin özellikle yavruluk dönemlerinde kaptığı hastalıkların ölümcül olmaması için mutlaka köpek karma aşı uygulamasının yapılması gerekir.

Köpek Karma Aşı Fiyatı

Sevimli dostlarımızın sağlıklı ve uzun bir hayat sürmesi için uygulanan zorunlu aşılardan biri olan köpek karma aşı son derece önemlidir. Onların sağlıkları açısından sahip oldukları önem es geçilemeyecek kadar ciddi olan bu aşıların, her bir dozunun unutulmadan ve zamanında yapılması gerekir.

Köpeklerinizin ciddi hastalıklardan olan gençlik hastalığı, hepatitis gibi ölümcül sonuçlar sebep olabilecek hastalıklara yakalanmaması köpek karma aşı uygulaması önemlidir. Bazı köpek sahiplerinin zorunlu bu köpek karma aşı fiyatı konusunda da merakları vardır. Veteriner hekimler odası tarafından belirlenen ve 2023 yılı için belirlenen fiyat 600 TL olarak uygulanmaktadır. Aşı fiyatları köpeğinizin mevcut sağlık durumu, yaşı, kilosu ve cinsi gibi etkenlere göre değişkenlik göstermektedir.

Köpek Karma Aşı Nedir?

Köpek karma aşı, güçlü antikorlar içeren ve köpekler için son derece önemli olan aşılardan biridir. Köpek sahiplerinin köpeklerine bu aşıyı düzenli olarak yaptırması zorunludur. Zorunlu olması bir sebep olmakla birlikte karma aşı son derece önemli bir aşıdır ve köpeğinizin sağlığını korumak adına bu aşıyı zorunlu olmasa dahi yaptırmanızı tavsiye ederdik. Köpek karma aşı yavruluk dönemi başlanan ve daha sonra yılda bir kere uygulanmaya devam eden aşılardan biridir.

Köpek karma aşı nedir merak eden oldukça fazla köpek sahibi vardır. Yavru dönemlerinde özellikle köpeklerin hastalıklara yakalanma ihtimalleri daha yüksektir. Bu dönemde aldıkları anne sütü onları korusa da bazı köpeklerin bağışıklıkları o kadar da yüksek olmayabiliyor. Bu yüzden onları köpek karma aşı koruyor. Köpek karma aşı, sahip olduğu güçlü antikorlar ile köpekleriniz için son derece tehlikeli olan 5 önemli hastalığı önlüyor. Köpeklerinize bir şekilde bu hastalık bulaşsa bile köpek karma aşı sayesinde öldürücü etki ortaya çıkarmadan kısa sürede tedavi ediliyor.

Uygulaması ortalama 15 dakika süren köpek karma aşıları, köpeklerin sağlıklı ve uzun bir ömür geçirebilmesi oldukça önemlidir. Karma aşısı yapılmayan köpeklerin büyük bir kısmı henüz yavruluk dönemlerinde hastalanarak hayatlarını kaybediyor. Bunun önüne geçmek yavruluk döneminden sonra yılda bir kere uygulanan 15 dakikalık bir aşıyla mümkün. Siz de köpeklerinize karma aşı yaptırmak için kliniğimize gelebilir ve merak ettiklerinizi iletişim numaralarından ulaşarak uzman hekimlerimize sorabilirsiniz.

Köpek Karma Aşı İçeriği

Köpeklere uygulanması zorunlu olan köpek karma aşı içeriği merak edilir. İçerisinde köpeklerin yaşamlarını olumsuz etkileyen 5 önemli hastalığa yönelik güçlü antikorlar bulunan bu aşı, köpeğinizin bu hastalıklara karşı bağışıklıklarının artmasını sağlar. Bu da ölümcül sonuçları önler.

Köpek karma aşı hepatitis, parainfluenza, parvovirus, leptospirosistir ve gençlik hastalığının ortaya çıkmasını önler. Özellikle yavruluk dönemlerinde uygulanan ve düzenli olarak dozların yaptırılması gereken bu aşı, köpeklerin sağlıkları açısından son derece önemlidir. Köpeklerimiz için en koruyucu besin, anne sütü olsa da her zaman her bağışıklık için yeterli olmayabilir. Bu yüzden mutlaka ihmal edilmeden uygulanması gerekir.

Köpek Karma Aşı Yan Etkileri

Aşılar, ilgili virüs ya da hastalığa karşı bağışıklığı güçlendirmek amacıyla yapıldığı için vücudun o virüsü da tanımasını sağlar. Bu yüzden zaman zaman bazı yan etkiler görülebilir. Köpek karma aşı uygulandığında ortaya çıkan yan etkiler, ilk 48 saat için normaldir. Ancak 48 saat sonra herhangi bir yan etki ortaya çıkar ya da artarak devam ederse kliniğimize gelerek destek almalısınız. Köpek karma aşı yan etkileri arasında en yaygın görülenler şu şekilde sıralanabilir:

• Aşının yapıldığı bölgede, şişme, kızarma ve kaşıntı
  • İştah kaybı
  • Enerji düşüklüğü, halsizlik
  • Hafif ateş
  • Öksürük ve hapşırık

Bu yan etkiler her zaman görülmez. Ortaya çıktığında ise büyük çoğunluğu 48 saat sonra ortadan kaybolur. Bu yan etkilerin devam etmesi ya da şiddetlenmesi durumunda ise mutlaka kliniğimize gelerek köpeğinizi göstermenizi tavsiye ederiz. Çok nadir de olsa bazı dostlarımızın çeşitli antikorlara karşı alerjen yan etkiler göstermesinden dolayı müdahale edilmesi gerekebilir.

Köpek Karma Aşı Ne Zaman Yapılır?

Minik dostlarınız için yeme ve içme kadar önemli olan köpek karma aşı ne zaman yapılır hakkında da araştırmalara sahiptir. Köpek karma aşı köpeğiniz henüz yavruyken başlaması gereken ve daha sonra yılda bir kere düzenli yaptırılması gereken bir aşıdır. Köpek karma aşı ilk olarak köpeğiniz 8 haftalık olduğunda yapılır. Yaklaşık 3 hafta sonra bu aşının ikinci dozu uygulanır. Daha sonra ise yılda bir kere mümkün olduğunca aynı tarihlerde aşının tekrarlanması gerekir.

Köpek karma aşı kaç kere yapılır merak eden köpek sahipleri vardır. Köpek karma aşı yalnızca ilk uygulama olan yavruluk döneminde iki doz olarak uygulanır. Daha sonra yılda bir kere tek doz olarak uygulanır. Her geçen yıl, köpeğinizde meydana gelen yan etkilerde de azalma görülür. Karma aşı, yalnızca bir yıl kadar koruma sağlayabilen aşılardan biridir. Bu yüzden her yıl aksatmadan aynı tarihlerde karma aşı yaptırılmalıdır.

Bazı köpek sahipleri, zorunlu da olsa bu aşıyı sırf yan etkileri yüzünden yaptırmayabilir. Köpek karma aşı yapılmazsa ne olur diye düşünenler için ise cevap oldukça ağırdır: ölümcül sonuçlar. Özellikle yavruluk döneminde sık görülen bu beş önemli hastalık, büyük oranda aşısız bir köpeği yakaladığı zaman iyileşme imkânı vermiyor. Bağışıklığı yüksek köpeklerin bile bu hastalıklara yakalandığında ölümü kaçınılmaz olabiliyor. Hastalıklar kendini yavaş yavaş genellikle halsizlikle başlayarak belli ediyor. Ancak ciddi anlamda fark edildiğinde büyük ölçüde tedavi için geç kalınmış olabiliyor.

Köpek Karma Aşı Sonrası

Köpek karma aşı genelde dostlarımızda yan etkilere sebep olsa da koruma sağladığı alan ve büyüklüğü açısından bakıldığında son derece önemli olduğu biliniyor. Evcil hayvan sahipleri, köpek karma aşı sonrası hayvanlarına nasıl davranmaları gerektiğini ya da neye dikkat etmeleri gerektiğini de merak ediyor.

Köpeklerde aşı sonrası en çok görülen durum, aşı yapılan bölgede şişlik oluyor. Eğer uygulamada bir hata yoksa ya da alerjik bir durum değilse bölgeye kısa aralıklarla buz uygulaması yapılması kısa sürede çözüm sağlayacaktır. Köpeğiniz bu birkaç günde yalnız kalmaya ya da kalmamaya daha çok özen gösterebilir. Onlara hassas davranmalı ve sevginizi gerekenden çok daha fazla hissettirmelisiniz.

Sevimli dostlarınızla mutlu ve uzun bir hayat için zorunlu olan karma aşıyı ihmal etmemenizi klinik olarak tavsiye ediyoruz. Başta karma aşı olmak üzere tüm aşı ve bakım hizmetleri için AYKAVET Veteriner Kliniği’mize gelerek her türlü güvenilir ve kaliteli hizmeti alabilirsiniz.

Köpek Aşı Fiyatları sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Köpek Aşı Takvimi sayfamızı inceleyebilirsiniz.